Mystery shopping je moderní technikou, jak mohou majitelé firem prověřit kvality zákaznického servisu, který jejich zákazníci skutečně dostávají. A je to také skvělá příležitost pro podnikání.
Mystery shoppeři pracují pro firmy, které mají svou provozovnu, kde se setkávají se zákazníky (například restaurace či různé obchody). Mystery shoppeři vystupují jako běžní zákazníci – nakupují nebo jinak využívají poskytovaných služeb. Během nákupu se však zaměřují především na kvalitu zákaznického servisu a o ní pak dávají zprávy majitelům nebo manažerům firmy, kterou jako mystery shoppeři navštívili.
Mystery shopping je pro firmy velmi výhodný především proto, že mnoho nespokojených zákazníků si na úroveň zákaznického servisu nestěžuje a majitelé firem pak mají za to, že je u nich vše v pořádku a všichni jejich zákazníci jsou spokojení. Takový nespokojený zákazník půjde příště ke konkurenci, kde se k němu budou chovat lépe, a stejně tak jeho rodinní příslušníci a přátelé, kterým o své špatné zkušenosti pověděl. Pro majitelé firem je tak klíčové vědět o úrovni zákaznického servisu, který jejich zákazníci ve skutečnosti dostávají.
Výhodou podnikání v mystery shoppingu je, že si jím můžete začít zpočátku jen přivydělávat ke svému zaměstnání. Je to skvělé uplatnění pro lidi s vyvinutými pozorovacími schopnostmi. Zásadní je umět podat detailní popis všech důležitých aspektů nákupu, přitom se ale vyhnout malichernostem. Mystery shopper se musí umět chovat nenápadně. Mějte také na paměti, že se může stát, že si budete potřebovat jít nakoupit do obchodu, ve kterém jste předtím byli v pozici mystery shoppera, neměli byste to na sobě nechat znát.
Vašimi klienty mohou být všechny firmy, ve kterých se jejich zaměstnanci setkávají se zákazníky. Nejlepším způsobem, jak vejít ve známost mezi majiteli nebo manažery těchto firem je e-mailová kampaň nebo rozesílka tištěných nabídek poštou.
K práci mystery shoppera toho nepotřebujete mnoho – stačí cvičené oko a spolehlivý dopravní prostředek. Pokud se s klientem domluvíte na ústním popisu, nebudete k práci potřebovat ani počítač s tiskárnou.
Cílová skupinaDemografické znaky:
|
Další charakteristika:
|
LokalitaPotenciál působnosti: celá ČR |
Doba realizace nápaduNěkolik dnů až týdnů |
Znalosti
|
Dovednosti
|
Finanční náročnostNenáročné. (do 100 tis. Kč)
|
Vybavení, personál
|
Pro jistotu správného vymezení předmětu podnikání se obraťte na Živnostenský úřad.
Pro získání oprávnění k provozování živnosti volné a registraci na ČSSZ, zdravotní pojišťovně a finančním úřadu stačí podat na živnostenském úřadu Jednotný registrační formulář, na kterém uvedete, které obory živnosti volné plánujete vykonávat.