100 nápadů na podnikání zdarma

Mystery shopping

Mystery shopping je moderní technikou, jak mohou majitelé firem prověřit kvality zákaznického servisu, který jejich zákazníci skutečně dostávají. A je to také skvělá příležitost pro podnikání.

  Nápad na podnikání

mystery shoppingMystery shoppeři pracují pro firmy, které mají svou provozovnu, kde se setkávají se zákazníky (například restaurace či různé obchody). Mystery shoppeři vystupují jako běžní zákazníci – nakupují nebo jinak využívají poskytovaných služeb. Během nákupu se však zaměřují především na kvalitu zákaznického servisu a o ní pak dávají zprávy majitelům nebo manažerům firmy, kterou jako mystery shoppeři navštívili.

Mystery shopping je pro firmy velmi výhodný především proto, že mnoho nespokojených zákazníků si na úroveň zákaznického servisu nestěžuje a majitelé firem pak mají za to, že je u nich vše v pořádku a všichni jejich zákazníci jsou spokojení. Takový nespokojený zákazník půjde příště ke konkurenci, kde se k němu budou chovat lépe, a stejně tak jeho rodinní příslušníci a přátelé, kterým o své špatné zkušenosti pověděl. Pro majitelé firem je tak klíčové vědět o úrovni zákaznického servisu, který jejich zákazníci ve skutečnosti dostávají.

Výhodou podnikání v mystery shoppingu je, že si jím můžete začít zpočátku jen přivydělávat ke svému zaměstnání. Je to skvělé uplatnění pro lidi s vyvinutými pozorovacími schopnostmi. Zásadní je umět podat detailní popis všech důležitých aspektů nákupu, přitom se ale vyhnout malichernostem. Mystery shopper se musí umět chovat nenápadně. Mějte také na paměti, že se může stát, že si budete potřebovat jít nakoupit do obchodu, ve kterém jste předtím byli v pozici mystery shoppera, neměli byste to na sobě nechat znát.

Vašimi klienty mohou být všechny firmy, ve kterých se jejich zaměstnanci setkávají se zákazníky. Nejlepším způsobem, jak vejít ve známost mezi majiteli nebo manažery těchto firem je e-mailová kampaň nebo rozesílka tištěných nabídek poštou.

K práci mystery shoppera toho nepotřebujete mnoho – stačí cvičené oko a spolehlivý dopravní prostředek. Pokud se s klientem domluvíte na ústním popisu, nebudete k práci potřebovat ani počítač s tiskárnou.

 
 

  Cílová skupina

Demografické znaky:

  • muži i ženy,
  • věk 30 – 60 let,
  • středoškolské / vysokoškolské vzdělání,
  • nadprůměrný příjem.

 

 

Další charakteristika:

  • manažeři / rky firem,
  • podnikají v oblasti styku se zákazníky.

 

 

 

  Lokalita

Potenciál působnosti: celá ČR

  Doba realizace nápadu

Několik dnů až týdnů

 

  Znalosti

 

 

 

 

  Dovednosti

  • Podnikatelské předpoklady (komunikační dovednosti, zdravé sebevědomí, empatie, schopnost týmové spolupráce, analytické myšlení, sebeovládání, zvídavost, umění řešit konflikty, umění pozorovat, sebereflexe, jazykové dovednosti, organizační schopnosti, …)
 

  Finanční náročnost

Nenáročné. (do 100 tis. Kč)

 

 

 

  Vybavení, personál

  • Základní (není nutné shánět ve specializovaných obchodech, postačí to, co najdete doma)
  • Personál: vystačíte si sami
 

  Náklady

  • Poplatek za založení živnosti:  poplatek při ohlášení ohlašovací živnosti činí 1 000 Kč, pokud se jedná o první vámi založenou ohlašovací živnost. Pokud budete chtít ohlásit další živnost, zaplatíte poplatek 500 Kč.
  • Sociální a zdravotní pojištění: měsíčně musíte hradit alespoň minimální zálohy na zdravotní a sociální pojištění.
  • Specifické náklady: jízdné, propagace, reklama apod.
 

  Registrační povinnosti

  • Druh živnosti: volná
  • Předmět podnikání: Testování, měření, analýzy a kontroly

Pro jistotu správného vymezení předmětu podnikání se obraťte na Živnostenský úřad.

  • Všeobecné podmínky pro založení živnosti:
  1. Dosáhli jste věku 18 let.
  2. Máte způsobilost k právním úkonům.
  3. Jste bezúhonní.
  4. Nemáte daňové nedoplatky u finančního úřadu ani nedoplatky na sociálním či zdravotním pojištění.

Pro získání oprávnění k provozování živnosti volné a registraci na ČSSZ, zdravotní pojišťovně a finančním úřadu stačí podat na živnostenském úřadu Jednotný registrační formulář, na kterém uvedete, které obory živnosti volné plánujete vykonávat.