Uspěje můj podnikatelský nápad? aneb Zvažte, jestli nápad na podnikání opravdu stojí za úsilí ho rozjet
1. Vytvořte seznam s nápady na podnikání
Vytvořte seznam co nejvíce možných nápadů na nové podnikání. Přemýšlejte o svých vlastních nenaplněných potřebách, o zajímavých výrobcích a službách, se kterými jste se setkali na svých cestách po zahraničí, o zajímavých nápadech, které jste četli na internetu nebo v novinách apod.
2. Podrobte své nápady na podnikání důkladné diskuzi
Prodiskutujte všechny nápady s podnikateli, které znáte, s vašimi přáteli a kolegy. Poznamenejte si jejich komentáře a vylepšete ty počáteční nápady, které byly nejlépe hodnoceny.
3. Vyberte z podnikatelských nápadů favorita
Projděte seznam svých možných podnikatelských nápadů a vyberte z nich ten, který má největší potenciál, nejnižší riziko a má smysl ho prozkoumat do větší hloubky.
4. Vymyslete koncept podnikání založený na vašem nápadu
U takto vybraného nápadu na podnikání přemýšlejte, co přesně byste nabízeli, jak a komu a čím by to bylo lepší, než produkty a služby na trhu již nabízené.
5. Promyslete nápad do větší hloubky
Pokud vám i nyní bude dávat základní koncept podnikání, založený na vybraném podnikatelském nápadu, smysl, můžete přistoupit k dalšímu rozpracování.
Pečlivě promyslete:
- Jaké produkty a/nebo služby budete nabízet?
- Kdo budou vaši zákazníci? Jaké jejich potřeby uspokojíte?
- Jak velký bude váš trh? Jak se bude v budoucnu vyvíjet?
- Jaká bude vaše současná domácí (a případně mezinárodní) konkurence a co je vaše výhoda oproti této konkurenci?
- Jak v tomto podnikání vyděláte peníze? Budou příjmy a zisk dostatečně vysoké?
- Jak se o vás vaši zákazníci dozví? Jaké marketingové strategie použijete?
- Co budou hlavní rizika a jak proti nim budete bojovat? Jak chcete udržet vaši konkurenční výhodu i do budoucna?
- Kolik peněz budete potřebovat a pro co je využijete? Co nabízíte možnému investorovi?
- Kdo budou vaši klíčoví dodavatelé a obchodní partneři a jak zajistíte spolupráci s nimi?
- Kdo budou členové vašeho týmu a v čem bude jeho síla?
6. Zkouška schopnosti nápadu úspět
Poté, co jste si vybraný podnikatelský nápad myšlenkově rozpracovali, je třeba ho podrobit zkoušce z pohledu životaschopnosti.
Odpovězte si opravdu upřímně na následujících pět otázek:
- Existuje vůbec v tento čas, kdy chcete nápad začít realizovat, pro vaše výrobky/služby trh?
- Jaký je potenciál ziskovosti vašeho nápadu?
- Je na trhu dost zboží nebo služeb, o kterých uvažujete?
- Existují překážky, které nemůžete překonat?
- Jste si vědomi všeho, co souvisí s podnikáním?
7. Když si nápadem na podnikání nejste jistí
Není to stále ono? Začnete od začátku a lépe. Pro inspiraci využijte třeba i naši databázi s 250 předpřipravenými podnikatelskými nápady! Hned se dozvíte, co budete potřebovat pro jejich spuštění, včetně registračních povinností, abyste věděli, co se vás čeká na úřadech a budete během chvíle připraveni to rozjet.